ראשי > מנהלתי > מסמך אחד או כמה? מה דעתכם?

מסמך אחד או כמה? מה דעתכם?

הצעה של עליזה ותשובה שלי, אתם מוזמנים להמשיך בטוקבקים

עליזה: אני אהיה מוכנה לעזור בניסוח מבוא כולל התייחסות לשונות במגוון החומרים שיעלו בקבוצות השונות. אני חושבת שיש משמעות רבה להצגת מסמך אחד עם מספר מצומצם של רעיונות מרכזיים (לא לירות בהמון תותחים). כמו כן, צריך לראות עד כמה גדולות נקודות המחלוקת ואולי להציע דרכים לפתרון או גישור כאן.

איתי:

לדעתי, יש לא מעט נקודות מחלוקת ממש גדולות, והנה רק כמה שאני יכול לחשוב עליהן.

1. לבטל את הבגרויות כליל (מיעוט) – לתקן את הבגרויות (הרוב)

2. ראיית עיקר הבעיה בהערכה חיצונית-סטנדרטית (ואז הפתרון הוא הערכה פנימית-חלופית) לעומת ראיית עיקר הבעיה בהליכה יותר מדי לכיוון פטנטים להגדלת אחוז זכאות והקלה על התלמיד (מועדים, פריסה, התאמות, מודולריות, מקצועות ברמה נמוכה) ואז הפתרון הוא פשוט "לחזור לשפיות".

הרושם שלי הוא שבעוד שקל יחסית להשיג קונצנזוס על הבעיה השנייה, יש בחבורתנו לא מעט אנשים שהם מאוד סקפטיים כלפי הרעיון של הערכה פנימית/אלטרנטיבית. יעדיפו שילוב זהיר של אלמנטים מסוג זה לצד בחינה קונבנציונלית (כמו באזרחות ובאנגלית) ולא הפיכת כל הבגרויות או אפילו "רק" כל מקצועות הבחירה להערכה פנימית/אלטרנטיבית. אם היינו שואפים לייצר מסמך של כולם, העימות הזה היה יותר בולט.

3. מקצועות הבחירה ה"קונבנציונליים" נגד "המיוחדים", כמשחק סכום אפס של תחרות על תלמידים. יש כאן בקבוצה נציגים ל"קונבנציונליים" ול"מיוחדים"…

יכול להיות שפתרון מעניין הוא לשלוח "תלקיט" אחד, ובו מבוא כפי שהצעת ופרקים שונים שהם ניירות עמדה שונים, אפילו סותרים, חתומים כל פעם ע"י מי שמסכימים על ההצעה. במבוא ייאמר שהעבודה נעשתה במשותף אבל היו הרבה מאוד חילוקי דעות והיה חשוב להביא את כל הקולות בפני הוועדה, דווקא כדי להראות ש"עמדת המורים" היא דבר מורכב.

:קטגוריותמנהלתי תגיות:
  1. 17 ביולי 2012 ב- 4:36 am

    תלקיט נראה לי פתרון מעולה. אני לא חושב שמטרת הסדנה היא להגיע לקול "אחיד" או להחלטה משותפת אחת [וועדות גלילי של מפלגת העבודה, מפא"י ושאר גלגוליה ]

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)
    17 ביולי 2012 ב- 7:06 am

    גם אני בעד תלקיט, אחרי שהיום ננסה כמה שאפשר לשכנע זה את זה ולהגיע להסכמות מרכזיות.

  3. טובה חמו
    17 ביולי 2012 ב- 7:31 am

    מכיוון שישנה התייחסות למגוון נושאים ויש דעות שונות בקרב חברי הסדנא נראה לי נכון יותר לשלוח מספר מצומצם של ניירות עמדה.

  4. ציונה
    17 ביולי 2012 ב- 7:15 pm

    מאד אוהבת את רעיון התלקיט עם אוסף ניירות העמדה המציגים את מגוון הקולות כפי שבאו לידי ביטוי בקבוצה ואולי גם מייצגים את המגוון באוכלוסיית המורים.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

